Головна / Соціально-гуманітарна сфера / Праця та соціальний захист населення

Територіальна угода про регулювання основних принципів і норм реалізації соціально-економічної політики і трудових відносин в Житомирському  районі на   2017-2020 роки

 

Перелік видів  та  мінімальних розмірів  доплат  і  надбавок  до  тарифних  ставок,  окладів і посадових  окладів  працівників  об’єднань,  підприємств  і  організацій,  що  мають міжгалузевий характер, для встановлення у територіальних угодах та колективних договорах

 

***

Про санаторно-курортне лікування громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи

 

***

Паспорти бюджетних програм місцевого бюджету на 2017  рік

 

Паспорти бюджетних програм місцевого бюджету на 2017  рік

 

Паспорти бюджетних програм місцевого бюджету на 2017  рік

 

Паспорти бюджетних програм місцевого бюджету на 2017  рік

 

Про діяльність центрів соціальної реабілітації дітей з інвалідністю

Одним з пріоритетних завдань Мінсоцполітики є формування та реалізація державної політики у сфері реабілітації осіб з інвалідністю, зокрема дітей з інвалідністю.

З цією метою Мінсоцполітики та місцевими органами влади утворено мережу реабілітаційних установ для осіб з інвалідністю, зокрема Державний комплекс соціальної реабілітації дітей-інвалідів (м. Миколаїв).

Протягом останніх років зазначена реабілітаційна установа займається вивченням, узагальненням і розповсюдженням вітчизняного та світового досвіду застосування реабілітаційних методик і направлень реабілітологів, їх апробацію та адаптацію в умовах центрів соціальної реабілітації дітей з інвалідністю, розробкою інформаційних і аналітичних матеріалів.

З метою використання в практичній роботі набутого досвіду серед фахівців цієї сфери діяльності Мінсоцполітики на своєму сайті (рубрика: інвалідність/реабілітація осіб з інвалідністю) розміщено методичну літературу з питань соціальної реабілітації дітей з інвалідністю, контактну інформацію про діяльність реабілітаційних установ та нормативно-правову базу з питань надання реабілітаційних послуг.

 

 

***

Телефони «гарячих ліній» з питань надання житлових субсидій управлінь праці та соціального захисту населення Житомирської області

 

№ з/п

Повна назва управління праці та соціального захисту населення

Контактний телефон

(код міжміського зв’язку, номер телефону)

1

Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації

(04136) 22749

2

Управління праці та соціального захисту населення Баранівської районної державної адміністрації

(04144) 31311

3

Управління праці та соціального захисту населення Бердичівської районної державної адміністрації

(04143) 25404

4

Управління праці та соціального захисту населення Хорошівської районної державної адміністрації

(04145) 32354

5

Управління праці та соціального захисту населення Романівської районної державної адміністрації

(04146) 21196

6

Управління праці та соціального захисту населення Ємільчинської районної державної адміністрації

(04149) 21098

7

Управління праці та соціального захисту населення Житомирської районної державної адміністрації

(0412) 227679

8

Управління праці та соціального захисту населення Коростенської районної державної адміністрації

(04142) 47945

9

Управління праці та соціального захисту населення Коростишівської районної державної адміністрації

(04130) 52936, 52935

10

Управління праці та соціального захисту населення Лугинської районної державної адміністрації

(04161) 91698

11

Управління праці та соціального захисту населення Любарської районної державної адміністрації

(04147) 21600

12

Управління праці та соціального захисту населення Малинської районної державної адміністрації

(04133) 53318

13

Управління праці та соціального захисту населення Народицької районної державної адміністрації

(04140) 21268

14

Управління праці та соціального захисту населення Новоград-Волинської районної державної адміністрації

(04141) 24134

15

Управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації

(04148) 42682

16

Управління праці та соціального захисту населення Олевської районної державної адміністрації

(04135) 21770, 21049

17

Управління праці та соціального захисту населення Попільнянської районної державної адміністрації

(04137) 25386

18

Управління праці та соціального захисту населення Радомишльської районної державної адміністрації

(04132) 45035

19

Управління праці та соціального захисту населення Ружинської районної державної адміністрації

(04138) 31695

20

Управління праці та соціального захисту населення Пулинської районної державної адміністрації

(04131) 31386

21

Управління праці та соціального захисту населення Черняхівської районної державної адміністрації

(04134) 48134

22

Управління праці та соціального захисту населення Чуднівської районної державної адміністрації

(04139) 21279

23

Управління праці та соціального захисту населення Новоград-Волинської міської ради

(04141) 24011

24

Управління праці та соціального захисту населення Бердичівської міської ради

(04143) 22379

25

Управління праці та соціального захисту населення Коростенської міської ради

(04142) 42162

26

Управління праці та соціального захисту населення Богунської районної ради м. Житомира

(0412) 425000, 425025, 425024

27

Управління праці та соціального захисту населення Корольовської районної ради м. Житомира

(0412) 331934, 330021, 330008

28

Управління праці та соціального захисту населення Брусилівської районної державної адміністрації

(04162) 30144

29

Управління праці та соціального захисту населення Малинської міської ради

(04133) 32606

 

 

ГЕНДЕРНА РІВНІСТЬ У СФЕРІ СОЦІАЛЬНО-ТРУДОВИХ ВІДНОСИН ТА СОЦІАЛЬНИЙ ДІАЛОГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ІНТЕГРАЦІЇ ГЕНДЕРНОЇ РІВНОСТІ У СФЕРУ ПРАЦІ ОРГАНАМИ ВЛАДИ (на прикладі  Житомирського району)

 

 Україна, яка обрала демократичний шлях розвитку, зараз спрямовує свою законодавчу і державну діяльність на створення рівних гендерних відносин в усіх аспектах соціального життя. Принципи гендерної рівності закріплено в багатьох міжнародних документах, зокрема в Загальній декларації прав людини (1948), Конвенції ООН про ліквідацію всіх форм дискримінації стосовно жінок (1967), Декларації ООН про викорінення насильства щодо жінок (1993) тощо. У рамках Програми розвитку ООН гендерна демократія визначається як система волевиявлення жінок і чоловіків, рівних у можливостях і правах, що законодавчо закріплені й реально забезпечені в політико-правових принципах, діях, розбудові громадських і державних структур.

Конституція України гарантує права та свободи громадян і рівність їх перед законом. У статті 24 наголошено, що не може існувати жодних привілеїв чи обмежень за расовою ознакою, кольором шкіри, політичними, релігійними чи іншими переконаннями, статтю, етнічною чи соціальною належністю, власністю, місцем проживання, мовою чи іншими ознаками. Окремо в цій статті закріплюється рівність чоловіків і жінок перед законом як основне право людини, повага до якого гарантується кожному. Спеціальні положення також передбачають надання рівних можливостей жінкам у суспільному, політичному і культурному житті, в освіті та професійному навчанні, в отриманні роботи і оплати за роботу; захист жіночої зайнятості та здоров’я; створення умов для того, щоб жінки могли поєднувати роботу і материнство; правовий захист, матеріальну і моральну підтримку материнству та піклуванню про дітей . З метою досягнення паритетного становища жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності суспільства Верховна Рада України ухвалила Закон «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» .

Гендерна рівність, або рівність між чоловіками і жінками пов’язана з ідеєю про те, що всі люди, як чоловіки, так і жінки, мають право вільно розвивати свої особисті здібності і здійснювати вибір без обмежень, заснованих на стереотипах, жорсткому закріпленні гендерних ролей і упередженнях. Гендерна рівність означає рівноцінний облік, оцінку та відношення до потреб, що розрізняються, прагнень, бажань і поведінки жінок та чоловіків. Це не означає, що жінки та чоловіки повинні стати однаковими, але мається на увазі, що їх права, обов’язки і можливості не повинні залежати від їх статі. Гендерне рівноправ’я означає справедливе поводження з жінками і чоловіками з урахуванням їх потреб. Це може припускати рівне поводження з ними або неоднакове поводження, яке, проте, вважається рівноцінним з погляду прав, пільг, зобов’язань та можливостей.

Проблеми гендерної нерівності в українському суспільстві  носять наступний  характер: високі рівні зайнятості та освітньо-професійної підготовки жінок супроводжуються їх незначним представництвом у сфері прийняття рішень – в політичному житті, на вищих щаблях державного управління, в керівництві економічних організацій, зосередження жінок і чоловіків на посадах різного рівня та в різних сферах економічної діяльності; значним гендерним розривом в рівні доходів населення та актуалізацією проблеми фемінізації бідності.

За даними Житомирського міського центру зайнятості, в структурі зареєстрованих безробітних  по Житомирському району станом на 01.10.16 року жінки становлять 55,5% (457 осіб). В порівнянні до показників на початок поточного року цей показник має тенденцію до зменшення: станом на 01.01.16 року в структурі безробітних жінки становили 61,5% (637 осіб).

Соціальний діалог міг би стати основним інструментом для просування гендерної рівності у сфері праці. Соціальні партнери відіграють ключову роль у скасуванні дискримінації за ознакою статі та заохоченні рівності у сфері праці. Як свідчить практика, це може бути зроблено тоді, коли жінки будуть широко представлені у відповідних інституціях соціального діалогу, що само по собі може розглядатися як ключовий фактор забезпечення гендерної рівності. У системах державного управління, де запроваджений, соціальний діалог, останній перетворився на дієвий механізм забезпечення кращих умов життя й праці, підвищення ефективності управління в багатьох сферах; забезпечення гендерної рівності в сфері трудових відносин; сприяння гнучкості ринку праці.

З метою забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у соціально-економічній сфері в Україні роботодавець зобов'язаний: створювати умови праці, які дозволяли б жінкам і чоловікам здійснювати трудову діяльність на рівній основі; забезпечувати жінкам і чоловікам можливість суміщати трудову діяльність із сімейними обов'язками; здійснювати рівну оплату праці жінок і чоловіків при однаковій кваліфікації та однакових умовах праці; вживати заходів щодо створення безпечних для життя і здоров'я умов праці; вживати заходів щодо унеможливлення випадків сексуальних домагань.

Протягом 2013–2016 рр. спостерігається тенденція до збільшення кількості діючих колективних договорів, що реєструються в Управлінні праці та соціального захисту населення Житомирської райдержадміністрації.

Зростання кількості укладених колективних договорів пояснюється залученням у договірний процес новостворених підприємств та організацій. Роботодавці та працівники все більше усвідомлюють важливість колективного договору, що стає способом підвищення захищеності працівників, і зокрема жінок, бо може містити додаткові права і гарантії для них.

Аналіз змісту укладених  колективних договорів, які були зареєстровані в Управлінні  праці та соціального захисту населення  протягом  2013 – 2016 років показав, що головні розділи колективних договорів стосуються заробітної плати, умов праці, зайнятості, соціального захисту та охорони праці, і зазвичай не є гендерно - чутливими. Так, нормативно-правовими актами передбачається надання жінкам і чоловікам рівних можливостей для суміщення батьківства, повної реалізації у трудовій та суспільній діяльності. Проте у більшості колективних договорів, що пройшли повідомну реєстрацію у  Житомирському районі, пункти, де йдеться про надання додатково оплачуваних відпусток і пільг у зв’язку з наявністю дітей, стосуються лише матерів. У той час про надання тих же пільг та гарантій чоловікам не згадується в жодному пункті.

Хоча в кожному зареєстрованому договорі міститься гендерна компонента, в жодному із проаналізованих  колективних договорів немає  окремого  розділу  “ Заборона дискримінації. Рівні права чоловіків та жінок на підприємстві ”, який передбачає рівні права робітників незалежно від статі та відсутність привілеїв або обмежень за ознакою статі.  Також  немає  ретельно виписаних  статей  Закону України “ Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків ” про обов’язки роботодавця: не допускати будь-яких проявів дискримінації у сфері зайнятості населення за ознаками статі; дотримуватися вимог щодо заборони зазначати в оголошеннях (рекламі) про вакансії пропонування роботи лише жінкам або лише чоловікам, за винятком специфічної роботи, яка може виконуватися виключно особами певної статі, висувати різні вимоги, даючи перевагу одній із статей, вимагати від осіб, які влаштовуються на роботу, відомості про їхнє особисте життя, плани щодо народження дітей; забезпечувати жінкам і чоловікам рівні права та можливості у працевлаштуванні, просуванні по роботі, підвищенні кваліфікації та перепідготовці; створювати умови праці, які дозволяли б жінкам і чоловікам здійснювати трудову діяльність на рівній основі, забезпечувати жінкам і чоловікам можливість суміщати трудову діяльність із сімейними обов'язками, здійснювати рівну оплату праці жінок і чоловіків при однаковій кваліфікації та однакових умовах праці.

Відносна кількість гендерно-чутливих колективних договорів серед колективних договорів, які аналізувалися невелика,  проте,  більшість підприємств у 2016 р. позитивно відреагували на зауваження головного спеціаліста з питань соціально-трудових відносин Управління праці та соціального захисту населення  райдержадміністрації про необхідність внести гендерну компоненту у зміст колективних договорів , що свідчить про позитивні якісні зрушення у ставленні керівників і працівників районних  підприємств до завдання інтеграції гендерної рівності у сферу праці.

В умовах децентралізації державного управління підвищується роль місцевих органів влади, зокрема, в питаннях контролю за дотриманням гендерної рівності у сфері праці. Застосування гендерного підходу органами місцевої влади при укладанні колективних договорів дозволить:

1) на підприємствах, установах і організаціях покласти обов’язки уповноваженого з гендерних питань на заступника голови профспілки, а у разі відсутності останнього – на начальника відділу кадрів;

2) проводити гендерну експертизу колективних договорів і здійснювати контроль за виконанням пунктів, що містять положення про гендерну рівність, на підприємствах, установах і організаціях.

Подальша взаємодія уповноважених із гендерних питань підприємств з Управлінням  праці та соціального захисту населення райдержадміністрації на предмет проведення гендерної експертизи колективних договорів стане вагомим чинником для досягнення гендерної рівності на ринку праці та забезпечення соціальної справедливості не лише в межах територіальної громади  Житомирського району, а й в українському суспільстві в цілому.

 

 

Управління праці

та соціального захисту населення райдержадміністрації

ІНФОРМУЄ:

 

Зміни до Порядку призначення житлової субсидії

 

Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2015р. №106 "Про удосконалення порядку надання житлових субсидій" внесені зміни до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, якими передбачається запровадження з 01.05.2015 року нового порядку нарахування житлових субсидій.

Призначення субсидії відбуватиметься на підставі лише двох документів - заяви та декларації (скасовується необхідність надання довідок про доходи, у тому числі й працюючих осіб).

Запроваджується принцип призначення субсидії на підставі задекларованих даних заявником. При цьому перевірка достовірності цих даних здійснюватиметься органами соціального захисту вже після призначення субсидії, шляхом здійснення запитів до відповідних органів, установ та організацій.

Кожне домогосподарство одночасно з рахунком для оплати енергоносіїв у квітні та жовтні 2015 року отримає спрощені форми заяви та декларації для звернення за призначенням субсидії.

 Підприємства, що надають послуги з газопостачання, електропостачання та централізованого опалення мають забезпечити виготовлення бланків Заяви та Декларації і доставку їх до споживачів разом з рахунками на оплату послуг. Скасовуються всі обмеження щодо майнового стану осіб, які звертаються за призначенням субсидій, крім здійснення одноразової дороговартісної покупки (на суму понад 50 тис. ривень):

·        наявність у власності двох житлових приміщень;

·        наявність у власності двох автомобілів;

·        наявність у складі домогосподарства осіб працездатного віку, які не працюють, не навчаються і не перебувають на обліку як безробітні;

·        здача в найм житлового приміщення;

·        здійснення покупки товарів, робіт та послуг (у тому числі оплата медичних послуг та навчання) на суму понад 10 прожиткових мінімумів.

Запроваджується надання субсидії на 12 місяців, а не опалювальний період як раніше.

Встановлюється автоматичний принцип надання субсидії на новий період (скасовується необхідність повторного звернення до органу соціального захисту населення для призначення субсидії на новий період у разі відсутності змін).

Особам, які отримували житлову субсидію протягом опалювального періоду 2014/2015 року, субсидія на наступний період призначається на підставі раніше поданих документів.

 

 1. Кому призначається субсидія?

Субсидія призначається одному із членів домогосподарства, який зареєстрований у житловому приміщенні і на якого відкрито особовий рахунок на оплату житлово-комунальних послуг, або особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні на підставі договору найму ( оренди) житла, і на яку відкрито особові рахунки із оплати житлово – комунальних послуг.

Право на отримання житлових субсидій мають домогосподарства, у яких витрати на оплату житлово-комунальних послуг виходячи із соціальної норми житла та соціальних нормативів користування послугами перевищують розмір визначеного обов’язкового платежу.

 

 2. Куди і як подаються документи?

З питання призначення житлової субсидії необхідно звернутися до управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації.

Документи для призначення субсидії можуть бути надіслані до місцевого управління праці та соціального захисту населення поштою.

У сільській місцевості приймання заяв з необхідними документами для призначення субсидій здійснюють уповноважені особи, які визначаються виконавчими органами сільських і селищних рад.

Перелік документів для призначення субсидії

·        спрощена заява (за встановленою формою на 1 арк.);

·        спрощена декларація про доходи і витрати осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (за встановленою формою на 1 арк);

·        договір найму ( оренди) житла для орендарів;

·        довідки про доходи – у випадку, коли за бажанням громадян субсидія розраховується на основі середньомісячного ( за 6 місяців, що передують місяцю звернення) сукупного доходу .

Всі інші відомості, що необхідні для призначення житлових субсидій (про забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами) надають організації, які надають ці послуги, на запит органів соціального захисту населення.

Інформацію про доходи для призначення житлової субсидії органи соціального захисту населення будуть отримувати у порядку обміну від Державної фіскальної служи та Пенсійного фонду.

При цьому, заборонятиметься вимагати від заявників інші документи, ніж передбачені Положенням про призначення житлових субсидій.

Термін призначення житлової субсидії

Субсидія на оплату житлово-комунальних послуг призначатиметься на 12 місяців з місяця звернення за її призначенням.

Для призначення житлової субсидії застосовуватимуться доходи за попередній календарний рік без урахування сплачених податків.

Після закінчення терміну отримання субсидії органи соціального захисту населення здійснюватимуть розрахунок субсидії на наступний період автоматично.

Для цього вони збиратимуть необхідну інформацію без звернення громадянина і протягом двох місяців з початку нового періоду прийматимуть рішення щодо призначення (непризначення) субсидії цим домогосподарствам та письмово інформують про прийняте рішення громадян, які зверталися.

Посилення відповідальності заявника за надані відомості для призначення субсидії

Всі члени домогосподарства дають згоду на обробку персональних даних про сім’ю, доходи, витрати, що необхідні для призначення житлової субсидії.

У разі зміни обставин, які можуть вплинути на отримання житлової субсидії (зміни у складі зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, орендарі – про осіб, які фактично проживають, їх соціального статусу, зміни у переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання, виконавців житлово-комунальних послуг, про купівлю товарів або оплату послуг) заявник зобов’язується у місячний термін повідомити орган соціального захисту населення.

Якщо подано неповні чи недостовірні відомості про доходи та витрати зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб може бути відмовлено в призначенні субсидії або припинено її надання. У такому разі заявник зобов’язується повернути надміру перераховану (виплачену) суму субсидії у подвійному розмірі.

 

 ***

 

До уваги чорнобильців!

 

Управління праці та соціального захисту населення Житомирської райдержадміністрації повідомляє, що Законом України від 28.12.2014 №76-VIII «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» внесено зміни до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». Цей Закон вступає в силу з 1 січня 2015 року.

 

Зокрема, із Закону виключено статтю 2, в якій визначалися категорії зон радіоактивно забруднених територій.

 

     Пільги та компенсації громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи:

 

Для 1 категорії - пільги залишились без змін.

 

Для 2 категорії – виключено пункт п.2 ч.1 ст.21 про першочергове щорічне безплатне забезпечення санаторно-курортними путівками або путівками на відпочинок.

 

Для 3 категорії – виключено п.2 і 13 ч.1 ст.22  про першочергове щорічне забезпечення пільговою санаторно-курортною путівкою або путівкою на відпочинок.

 

Для 4 категорії всі пільги та компенсації відмінено (тобто, із Закону вилучено повністю статтю 23).

 

     Зі статті 30 «Пільги та компенсації потерпілим дітям та їх батькам» виключено:

 

п.1ч.1 – повне державне забезпечення дітей до вступу їх до школи (не старше 8 років) шляхом безплатного виховання (утримання) їх у державних та комунальних дошкільних навчальних закладах і надання щомісячної грошової допомоги, розмір якої визначається постановою Кабінету Міністрів України;

 

п.5 ч.1 – щорічне безплатне забезпечення потерпілих дітей путівками на оздоровлення строком до двох місяців. (Потерпілим дітям віком до 10 років разом з одним із батьків або особою, яка їх замінює, за умови, що така особа належить до постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, передбачалось забезпечення путівками для оздоровлення);

 

п.6 ч.1– щомісячні виплати в порядку та розмірі, встановлених Кабінетом Міністрів України, незалежно від інших виплат на кожну дитину шкільного віку, яка евакуйована із зони відчуження або народилася після 26 квітня 1986 року від батька або матері, які на час настання вагітності мають підстави належати до категорії 1 або 2, а також на кожну дитину, яка проживала у зоні безумовного (обов’язкового) відселення з моменту аварії до прийняття постанови про відселення;

 

п.8 ч.1 – щомісячні виплати в порядку та розмірі, встановлених Кабінетом Міністрів, сім’ям на кожну дитину шкільного віку, яка стала інвалідом або перебуває на диспансерному обліку по захворюванню внаслідок Чорнобильської катастрофи, а також дітям шкільного віку, батьки яких стали інвалідами I або II групи чи померли внаслідок Чорнобильської катастрофи;

 

п.12 ч.1 – виплата грошової компенсації батькам потерпілих дітей, які не відвідують дитячі дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади (у тому числі й тих, які не знаходяться в обліковому складі шкіл).

 

     А також виключено:

Ст.37 «Компенсації громадянам, які проживають на територіях радіоактивного забруднення».

Ст.39 «Доплати громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення».

Ст.45 «Збереження за працівниками середньої заробітної плати та стажу роботи при звільненні у зв'язку з відселенням або самостійним переселенням».

 

     Статтею 60 в редакції Закону, який діяв до 31.12.2014 року, особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, надавались й інші пільги та компенсації, передбачені законодавством України. Нова її редакція передбачає право особам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи, які мають одночасно право й на інші пільги та компенсації, передбачені законодавством України, вибір пільг та компенсацій відповідно лише до одного із законів України.

 

Наприклад, особам, які користуються пільгами інвалідів війни, пільгами за професійною ознакою, пільгами для працівників міліції тощо, припиняються пільги та компенсації для 1 категорії внаслідок Чорнобильської катастрофи. А саме: щомісячна компенсація вартості продуктів харчування, оздоровлення, забезпечення безкоштовною санаторною путівкою та відшкодування вартості проїзду один раз на рік по Україні.

 

     Виходячи з вищевикладеного управління праці та соціального захисту населення Житомирської райдержадміністрації просить терміново з'явитись до управління чорнобильців 1-2 категорії, які мають право на користування пільгами за кількома законами України для написання заяви про вибір пільг та компенсацій відповідно до одного із законів України.

     У разі відмови щодо підтвердження громадянином вибору одного із законів України, вважається за доцільне здійснювати компенсаційні виплати та надання пільг згідно із Законом України, який був першочерговим у визначенні статусу і надавав право на певні пільги і компенсації.

 

     До основних пільг та компенсацій у разі вибору пільговиком Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» належать :

50% знижка плати за користування житлом, телефоном, комунальними послугами у межах середніх норм споживання, передбачених законом;

грошова компенсація вартості продуктів харчування;

щорічна допомога на оздоровлення.

 

     Також зазначаємо, що норми Закону України від 28.12.2014р №76-VIII «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» не передбачають вилучення посвідчень у пільгових категорій населення.

 

     Для написання заяви та отримання інформації громадянам потрібно звернутися до управління праці та соціального захисту населення ЖРДА за адресою: м. Житомир, вул.Б.Тена 16 каб.5, тел.37-35-61.

 

 

***

Кабінетом Міністрів України прийнято постанови від 1 жовтня 2014 року № 509  "Про облік осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції" та № 505 " Про надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг".

Постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 року № 509 затверджено Порядок оформлення і видачі довідки про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення АТО та передбачено створення та ведення Єдиної інформаційної бази даних про  взятих на облік таких осіб.

Для отримання довідки повнолітня особа, яка переміщується, звертається особисто або через законного представника із заявою про взяття на облік до управління праці та соціального захисту населення. У день подання заяви безплатно видається довідка, підписується посадовою особою управління та затверджується печаткою.

Постановою КМУ від 1 жовтня 2014 року № 505, яка набрала чинності з 7 жовтня 2014 року, передбачено надання грошової допомоги для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, переміщеним особам, які обліковані управлінням, з дня звернення за її призначенням та виплачуватиметься по місяць зняття з такого обліку включно, але не більше ніж шість місяців. Допомога надається в таких розмірах:

-        для непрацездатних осіб ( пенсіонери, інваліди, діти) у розмірі 884 гривні на одну особу;

-        для працездатних осіб – 442 гривні на одну особу.

 

Загальна сума допомоги на сім'ю не може перевищувати 2400 грн.

Для отримання грошової допомоги уповноважений представник сім'ї звертається до управління за фактичним місцем проживання ( перебування) з відповідною заявою та пред'являє паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу, та довідки всіх членів сім'ї про взяття на облік осіб, які переміщуються. До заяви додається копія свідоцтва про одруження, копії свідоцтв про народження дітей та письмова згода довільної форми про виплату грошової допомоги уповноваженому представнику сім'ї від інших членів сім'ї та згода на обробку персональних даних.

Грошова допомога є цільовою і призначена для покриття витрат на проживання сім'ї, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

Якщо у складі сім'ї, якій призначено грошову допомогу, є особи працездатного віку ( крім громадян, які доглядають за дітьми до досягнення ними трирічного віку; громадян, які доглядають за дітьми, що потребують догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку ЛКК, але не більше як до досягнення ними шестирічного віку; громадян, які мають трьох і більше дітей віком до 16 років і доглядають за ними; громадян, які доглядають за інвалідами 1 групи або дітьми – інвалідами віком до 18 років,  або інвалідами 1 чи 2 групи внаслідок психічного розладу, або особами, які досягли 80 –річного віку; а також фізичних осіб, які надають соціальні послуги), які не працевлаштувалися, в тому числі за сприянням державної служби зайнятості, або перебувають в трудових відносинах з роботодавцями на тимчасово окупованій території України чи в районах проведення антитерористичної операції, але фактично не працюють, протягом двох місяців з дня призначення виплати грошової допомоги, її розмір для працездатних членів сім'ї  на наступні 2 місяці зменшується на 50 відсотків, а на наступний період – припиняється.

Після призначення цієї цільової грошової допомоги сім'ї, яким її призначено, повинні самостійно вирішувати питання свого проживання та оплату житлово-комунальних послуг.

За більш детальною інформацією, оформленням довідки та допомоги звертатися до управління за адресою: м. Житомир вул. Б.Тена,16 каб. 12, телефон 37-42-69.

 

 

Начальник відділу надання

державної соціальної допомоги                                                    Н.А.Голій

 

 

 

                                                                        ***

 

Урядом змінено порядок призначення житлових субсидій

 

З метою забезпечення державних соціальних гарантій у сфері житлово-комунального обслуговування, приведення існуючих норм споживання житлово-комунальних послуг до їх фактичного обсягу споживання, дотримання принципу соціальної справедливості під час надання пільг і субсидії, відповідно до статей 5 і 9 закону України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії" Урядом прийнято нову постанову Кабінету Міністрів України від 06.08.2014р. № 409 "Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування".

З жовтня 2014 року громадянам, яким відповідно до законодавства призначено субсидію на оплату житлово-комунальних послуг, встановлено соціальну норму житла на рівні 13,65 кв. м загальної площі на одну особу та додатково 35,22 кв.м на домогосподарство. 

 Громадянам, які відповідно до законодавства мають пільги на оплату за житлово-комунальні послуги, соціальна норма житла для нарахування пільги залишається на рівні 21 кв.м загальної площі на одну особу та додатково 10,5 кв.м на сім’ю. 

 Постановою від 06.08.2014р №409 також встановлено нові соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами, щодо оплати яких держава надає пільги та субсидії:

                  - для індивідуального опалення (теплопостачання) при використанні природного газу – 7куб. м. на 1 кв. м. опалюваної площі на місяць; при використанні електричної енергії – 65 кВт/г. на 1 кв. м. опалюваної площі на місяць в опалювальний період  (залежно від особливостей регіонів та типу будівель соціальні нормативи користування  послугами газопостачання та електропостачання для індивідуального опалення визначаються з урахуванням коригуючого коефіцієнту - для Житомирської області: для індивідуальних житлових будинків - 1,094; для багатоквартирних житлових будинків - 0,529);

                             -  для користування послугами з централізованого постачання холодної води – 4 куб. м. на одну особу на місяць (при відсутності централізованого постачання гарячої води) та 2,4 куб. м. (за наявності централізованого постачання гарячої води);

                            -  для користування послугами з централізованого постачання гарячої води – 1,6 куб. м. на одну особу на місяць;

                                    - для користування послугами з централізованого водовідведення – 4 куб. м. на одну особу на місяць;

                             -   для користування послугами з газопостачання: 

 при наявності газової плити та централізованого гарячого водопостачання - 6 куб. м. на одну особу на місяць; 

 при наявності газової плити в разі відсутності централізованого гарячого водопостачання та газового водонагрівача - 9 куб. м. на одну особу на місяць; 

 при наявності газової плити та газового водонагрівача - 18 куб. м. на одну особу на місяць;

-                                         - для користування послугами з електропостачання ( до 31.12.2017 р.) : 

 без стаціонарної електричної плити 90 кВт на 1 особу + 30 кВт на кожного іншого члена домогосподарства ,але не більше 210 кВт; 

 Із стаціонарною електричною плитою 130 кВт на 1 особу + 30 кВт на кожного іншого члена домогосподарства, але не більше 250кВт; 

 Із стаціонарною електричною плитою за відсутністю гарячої води 150 кВт на 1 особу + 30 кВт на кожного іншого члена домогосподарства, але не більше 270 кВт; 

 без стаціонарної електричної плити за відсутністю гарячої води 120 кВт на 1 особу + 30 кВт на кожного іншого члена домогосподарства, але не більше 240 кВт;

-            для користування послугами з вивезення побутових відходів  - 0,4167 куб. м. на одну особу на місяць.   

 

Вищезазначеною постановою також внесено зміни до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848 "Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу,  твердого та рідкого пічного побутового  палива" , згідно з якими:

- комісії позбавляються права приймати рішення про надання субсидії на збільшену понад норму площу житла;

- передбачається враховувати дохід на рівні прожиткового мінімуму для працездатних осіб, які зареєстровані на житловій площі і декларують відсутність доходу, або доходи яких менше прожиткового мінімуму;

- субсидія надаватиметься одному із зареєстрованих членів домогосподарства, на якого відкрито особовий рахунок (нині субсидія на загальних підставах призначається лише власнику житлового приміщення);

- для осіб, які перебувають у шлюбі, зареєстровані і проживають окремо субсидія призначається на соціальну норму житла (нині субсидія призначається без урахування додаткових 10,5 кв. м. на сім’ю);

- сума субсидії, яку органами соціального захисту населення переказано на рахунки виконавців/виробників житлово-комунальних послуг для оплати їх вартості в розмірі соціальних нормативів і яка не використана домогосподарством внаслідок економії споживання послуг, зараховується виконавцем/виробником як оплата обов’язкової частки платежу домогосподарства на наступний розрахунковий період;

- субсидія призначається виходячи із соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами, і перерахунок розміру призначеної субсидії за фактичними обсягами споживання послуг не здійснюється;

- якщо в установленому порядку здійснено відключення споживачів від централізованого теплопостачання та населення для обігріву приміщень використовує побутові електроприлади, то для розрахунку субсидій в опалювальний сезон застосовуються соціальні нормативи користування електропостачанням для індивідуального опалення. Зазначені розрахунки здійснюються на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов сім’ї та акта обстеження стану зовнішніх і внутрішньобудинкових електромереж на їх відповідність вимогам нормативно-правових актів.

 

Вищезазначеною постановою також внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.1998 № 1156 " Про новий розмір витрат на оплату житлово – комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії". 

Відповідно до зазначених змін:

- змінюється розрахунок відсотка обов’язкового платежу сім’ї, який визначатиметься для кожного домогосподарства індивідуально в залежності від сукупного доходу;

- виключаються положення щодо можливості зменшення обов’язкового платежу громадян внаслідок економного споживання послуг;

- перерахунок розміру призначеної субсидії за фактичними обсягами споживання послуг не здійснюється.

Розмір обов’язкової частки плати за житлово-комунальні послуги для отримувачів субсидії визначатиметься у наступному порядку:

1) обчислюється середньомісячний сукупний дохід сім’ї за попередні 6 місяців;

2) середньомісячний сукупний дохід ділиться на кількість членів домогосподарства, і таким чином визначається середньомісячний дохід на одну особу;

3) дохід на одну особу ділиться на розмір прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць (у 2014 році - 1176 грн), тобто визначається співвідношення середньодушового доходу родини до розміру прожиткового мінімуму на одну особу;

4) отриманий результат ділиться на 2, а потім множиться на 15% (за базовий варіант взято обов’язкову плату за житлово-комунальні послуги у розмірі 15% доходу родини при доході на одного члена сім’ї на рівні двох прожиткових мінімумів), і таким чином визначається відсоток обов’язкової плати за житлово-комунальні послуги.

Приклад :

У житловому приміщенні зареєстрована сім’я, що складається з чоловіка, дружини та двох дітей. Розмір плати за житлово-комунальні послуги виходячи із соціальних норм та соціальних нормативів користування послугами  становить 400 гривень. Чоловік та дружина працюють, дохід за 6 місяців складає 24 000 гривень. Середньомісячний сукупний дохід сім’ї складає 4 000 гривень (24 000 грн:6=4 000 грн). Середньомісячний сукупний дохід на одну особу складає 1 000 гривень (4 000:4=1 000 гривень).

Визначається обов’язкова частка плати за послуги (%):

1 000:1176:2*15%=6,38%

Тобто сім’я повинна сплачувати за житлово-комунальні послуги 255,2 грн (4 000*6,38%), а решта плати за житлово-комунальні послуги є субсидією (400 грн – 255,2 грн=144,8 грн).

 Детальну інформацію можна отримати за адресою : м. Житомир вул. Б.Тена,16 кімната 12, телефон: 37-42-69.

 

***

 

Компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги

 

Призначається відповідно до Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2004 року №558 зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України № 428 від 10.09.2014р.

Непрацюючим фізичним особам, які постійно надають соціальні послуги громадянам похилого віку, інвалідам, дітям-інвалідам, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги (крім осіб, що обслуговуються соціальними службами), призначається щомісячна компенсаційна виплата.

Компенсація призначається, виходячи з прожиткового мінімуму для працездатних осіб у розмірах:

15 % - фізичним особам, які надають соціальні послуги інвалідам I групи – з 01.01.2014 – 182,70грн.,

10 % - фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, які за висновком ЛКК потребують постійного стороннього догляду і не здатні до самообслуговування,  інвалідам II групи та дітям-інвалідам - з 01.01.2014р. – 121,80 грн;

7 % - фізичним особам, які надають соціальні послуги інвалідам III групи та хворим, які за висновком ЛКК потребують постійного стороннього догляду і не здатні до самообслуговування  - з 01.01.2014р. – 85,26 грн.

 

  Компенсація фізичним особам, які досягли пенсійного віку, визначеного ст. 26 ЗУ " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" , та інвалідам, що надають соціальні послуги, призначається у визначених розмірах виходячи  з прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність:

15 % - фізичним особам, які надають соціальні послуги інвалідам I групи – з 01.01.2014р. – 142,35 грн.;

10 % - фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, які за висновком ЛКК потребують постійного стороннього догляду і не здатні до самообслуговування ,інвалідам II групи та дітям-інвалідам - з 01.01.2014р. – 94,90 грн.;

7 % - фізичним особам, які надають соціальні послуги інвалідам III групи та хворим, які за висновком ЛКК потребують постійного стороннього догляду і не здатні до самообслуговування  - з 01.01.2014р. – 66,43 грн.

Фізична особа, яка надає соціальні послуги, має право одержувати тільки одну компенсацію незалежно від кількості обслуговуваних осіб, видів та обсягу послуг.

 

Компенсація призначається і виплачується управлінням соціального захисту населення за місцем проживання, перебування особи, якій надаються соціальні послуги, з дня подання  фізичною особою, яка надає соціальні послуги  та особою, яка їх потребує, заяв разом з документами.

 

ДОКУМЕНТИ:

Непрацюючою фізичною особою, яка надає соціальні послуги:

заява про згоду надавати соціальні послуги;

паспорт або інший документ, що посвідчує особу;

висновок лікарсько - консультативної комісії про те, що стан її здоров'я дозволяє постійно надавати соціальні послуги;

копія трудової книжки, а у разі відсутності трудової книжки – письмове повідомлення особи із зазначенням інформації про відсутність трудової книжки та про останнє місце роботи чи отримання доходів;

заява про надання згоди на проведення перевірки даних про доходи особи з використанням відомостей Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.

Особою, яка потребує надання соціальних послуг, або її законним представником (у разі визнання цієї особи недієздатною):

заява про необхідність надання соціальних послуг;

паспорт або інший документ, що посвідчує особу;

копія довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією про групу інвалідності (надається інвалідом);

висновок лікарсько-консультаційної комісії про необхідність постійного стороннього догляду та нездатність особи до самообслуговування ( за винятком інвалідів 1 групи, інвалідність яких встановлена безстроково та які згідно з довідкою до акта огляду медико-соціальною експертною комісією потребують постійного стороннього догляду) .

 

Законним представником дитини, яка потребує надання соціальних послуг:

заява про необхідність надання соціальних послуг;

копія свідоцтва про народження дитини;

висновок лікарсько-консультаційної комісії про необхідність постійного стороннього догляду та нездатність дитини до самообслуговування.

 

Компенсація не призначається:

 1) фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам, яким призначено:

 державну соціальну допомогу на догляд відповідно до Закону України “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам” або надбавку на догляд до державної соціальної допомоги згідно із Законом України “Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам”;

 надбавку на догляд або державну соціальну допомогу на догляд відповідно до Законів України “Про пенсійне забезпечення” і “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”;

 відшкодування витрат на надання послуг по догляду відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності”;

 2) фізичним особам, які надають соціальні послуги і отримують допомогу на догляд відповідно до Закону України “Про психіатричну допомогу”;

 3) фізичним особам, які надають соціальні послуги на платній основі;

 4) самозайнятим особам;

 5) фізичним особам, які проходять альтернативну (невійськову) службу;

 6) фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, інвалідам, хворим, які за висновком лікарсько-консультаційної комісії потребують постійного стороннього догляду і не здатні до самообслуговування та перебувають у трудових відносинах, у тому числі на умовах неповного робочого дня (крім роботи вдома).”

Компенсація призначається:

 на час встановлення групи інвалідності - інвалідам I групи, інвалідність яких встановлена безстроково та які згідно з довідкою до акта огляду медико-соціальною експертною комісією потребують постійного стороннього догляду;

 на час, протягом якого особа, що подала заяву про необхідність отримання соціальних послуг, потребуватиме постійного стороннього догляду.

Фізична особа, яка надає соціальні послуги, у разі досягнення пенсійного віку, визначеного статтею 26 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, або настання інвалідності зобов’язана в десятиденний строк повідомити управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації, яке призначило компенсацію. Компенсація виплачується такій фізичній особі у новому розмірі з дня виповнення пенсійного віку або встановлення інвалідності, якщо вона у цей період надавала соціальні послуги.

 Продовження виплати компенсації у зв’язку із закінченням строку надання соціальних послуг фізичною особою або необхідністю отримання соціальних послуг особою, яка їх потребує, здійснюється на підставі поданих заяв разом із новими висновками лікарсько-консультаційної комісії і оформлюється рішенням управління праці та соціального захисту населення  в установленому порядку.

Прийом документів з питань надання компенсації проводиться спеціалістами управління праці та соціального захисту населення Житомирської РДА (вул. Б.Тена,16 каб. 12) в робочі дні з 8.00 до 17.00, в п’ятницю – до 15.45 (телефон попереднього запису на прийом: 37-42-69).

 

 

***

 

Урядом змінено порядок призначення житлових субсидій

 

З метою забезпечення державних соціальних гарантій у сфері житлово-комунального обслуговування, приведення існуючих норм споживання житлово-комунальних послуг до їх фактичного обсягу споживання, дотримання принципу соціальної справедливості під час надання пільг і субсидії, відповідно до статей 5 і 9 закону України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії" Урядом прийнято нову постанову Кабінету Міністрів України від 06.08.2014р. № 409 "Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування".

З жовтня 2014 року громадянам, яким відповідно до законодавства призначено субсидію на оплату житлово-комунальних послуг, встановлено соціальну норму житла на рівні 13,65 кв. м загальної площі на одну особу та додатково 35,22 кв.м на домогосподарство. 

 Громадянам, які відповідно до законодавства мають пільги на оплату за житлово-комунальні послуги, соціальна норма житла для нарахування пільги залишається на рівні 21 кв.м загальної площі на одну особу та додатково 10,5 кв.м на сім’ю. 

 Постановою від 06.08.2014р №409 також встановлено нові соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами, щодо оплати яких держава надає пільги та субсидії:

                  - для індивідуального опалення (теплопостачання) при використанні природного газу – 7куб. м. на 1 кв. м. опалюваної площі на місяць; при використанні електричної енергії – 65 кВт/г. на 1 кв. м. опалюваної площі на місяць в опалювальний період  (залежно від особливостей регіонів та типу будівель соціальні нормативи користування  послугами газопостачання та електропостачання для індивідуального опалення визначаються з урахуванням коригуючого коефіцієнту - для Житомирської області: для індивідуальних житлових будинків - 1,094; для багатоквартирних житлових будинків - 0,529);

                   -  для користування послугами з централізованого постачання холодної води – 4 куб. м. на одну особу на місяць (при відсутності централізованого постачання гарячої води) та 2,4 куб. м. (за наявності централізованого постачання гарячої води);

                    -  для користування послугами з централізованого постачання гарячої води – 1,6 куб. м. на одну особу на місяць;

                     - для користування послугами з централізованого водовідведення – 4 куб. м. на одну особу на місяць;

                     -   для користування послугами з газопостачання: 

 при наявності газової плити та централізованого гарячого водопостачання - 6 куб. м. на одну особу на місяць; 

 при наявності газової плити в разі відсутності централізованого гарячого водопостачання та газового водонагрівача - 9 куб. м. на одну особу на місяць; 

 при наявності газової плити та газового водонагрівача - 18 куб. м. на одну особу на місяць;

-                       - для користування послугами з електропостачання ( до 31.12.2017 р.) : 

 без стаціонарної електричної плити 90 кВт на 1 особу + 30 кВт на кожного іншого члена домогосподарства ,але не більше 210 кВт; 

 Із стаціонарною електричною плитою 130 кВт на 1 особу + 30 кВт на кожного іншого члена домогосподарства, але не більше 250кВт; 

 Із стаціонарною електричною плитою за відсутністю гарячої води 150 кВт на 1 особу + 30 кВт на кожного іншого члена домогосподарства, але не більше 270 кВт; 

 без стаціонарної електричної плити за відсутністю гарячої води 120 кВт на 1 особу + 30 кВт на кожного іншого члена домогосподарства, але не більше 240 кВт;

-   для користування послугами з вивезення побутових відходів  - 0,4167 куб. м. на одну особу на місяць.   

 

Вищезазначеною постановою також внесено зміни до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848 "Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу,  твердого та рідкого пічного побутового  палива" , згідно з якими:

- комісії позбавляються права приймати рішення про надання субсидії на збільшену понад норму площу житла;

- передбачається враховувати дохід на рівні прожиткового мінімуму для працездатних осіб, які зареєстровані на житловій площі і декларують відсутність доходу, або доходи яких менше прожиткового мінімуму;

- субсидія надаватиметься одному із зареєстрованих членів домогосподарства, на якого відкрито особовий рахунок (нині субсидія на загальних підставах призначається лише власнику житлового приміщення);

- для осіб, які перебувають у шлюбі, зареєстровані і проживають окремо субсидія призначається на соціальну норму житла (нині субсидія призначається без урахування додаткових 10,5 кв. м. на сім’ю);

- сума субсидії, яку органами соціального захисту населення переказано на рахунки виконавців/виробників житлово-комунальних послуг для оплати їх вартості в розмірі соціальних нормативів і яка не використана домогосподарством внаслідок економії споживання послуг, зараховується виконавцем/виробником як оплата обов’язкової частки платежу домогосподарства на наступний розрахунковий період;

- субсидія призначається виходячи із соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами, і перерахунок розміру призначеної субсидії за фактичними обсягами споживання послуг не здійснюється;

- якщо в установленому порядку здійснено відключення споживачів від централізованого теплопостачання та населення для обігріву приміщень використовує побутові електроприлади, то для розрахунку субсидій в опалювальний сезон застосовуються соціальні нормативи користування електропостачанням для індивідуального опалення. Зазначені розрахунки здійснюються на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов сім’ї та акта обстеження стану зовнішніх і внутрішньобудинкових електромереж на їх відповідність вимогам нормативно-правових актів.

 

Вищезазначеною постановою також внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.1998 № 1156 " Про новий розмір витрат на оплату житлово – комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії". 

Відповідно до зазначених змін:

- змінюється розрахунок відсотка обов’язкового платежу сім’ї, який визначатиметься для кожного домогосподарства індивідуально в залежності від сукупного доходу;

- виключаються положення щодо можливості зменшення обов’язкового платежу громадян внаслідок економного споживання послуг;

- перерахунок розміру призначеної субсидії за фактичними обсягами споживання послуг не здійснюється.

Розмір обов’язкової частки плати за житлово-комунальні послуги для отримувачів субсидії визначатиметься у наступному порядку:

1) обчислюється середньомісячний сукупний дохід сім’ї за попередні 6 місяців;

2) середньомісячний сукупний дохід ділиться на кількість членів домогосподарства, і таким чином визначається середньомісячний дохід на одну особу;

3) дохід на одну особу ділиться на розмір прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць (у 2014 році - 1176 грн), тобто визначається співвідношення середньодушового доходу родини до розміру прожиткового мінімуму на одну особу;

4) отриманий результат ділиться на 2, а потім множиться на 15% (за базовий варіант взято обов’язкову плату за житлово-комунальні послуги у розмірі 15% доходу родини при доході на одного члена сім’ї на рівні двох прожиткових мінімумів), і таким чином визначається відсоток обов’язкової плати за житлово-комунальні послуги.

Приклад :

У житловому приміщенні зареєстрована сім’я, що складається з чоловіка, дружини та двох дітей. Розмір плати за житлово-комунальні послуги виходячи із соціальних норм та соціальних нормативів користування послугами  становить 400 гривень. Чоловік та дружина працюють, дохід за 6 місяців складає 24 000 гривень. Середньомісячний сукупний дохід сім’ї складає 4 000 гривень (24 000 грн:6=4 000 грн). Середньомісячний сукупний дохід на одну особу складає 1 000 гривень (4 000:4=1 000 гривень).

Визначається обов’язкова частка плати за послуги (%):

1 000:1176:2*15%=6,38%

Тобто сім’я повинна сплачувати за житлово-комунальні послуги 255,2 грн (4 000*6,38%), а решта плати за житлово-комунальні послуги є субсидією (400 грн – 255,2 грн=144,8 грн).

 Детальну інформацію можна отримати за адресою : м. Житомир вул. Б.Тена,16 кімната 12, телефон: 37-42-69.

 

***

 

Більшість суб’єктів господарювання району оформляють трудові відносини з найманими працівниками належним чином, своєчасно і в повному об’ємі виплачують заробітну плату своїм працівникам.

Але є роботодавці, які допускають порушення трудового законодавства щодо своїх співробітників.

Найпоширенішими порушеннями залишаються «тіньові» зарплати та нелегальне використання праці найманих працівників. Цим несумлінні роботодавці завдають найбільшої шкоди насамперед працюючим, адже неналежне оформлення трудових відносин позбавляє людей захисту своїх трудових прав та не дає змоги напрацювати стаж,потрібний для призначення пенсійних виплат .

На таких підприємствах працівники перебувають на правах мало не кріпаків - від них вимагають працювати якнайбільше, а платять якнайменше. В даних ситуаціях роботодавці ідуть на різного роду хитрощі. Один із способів – людину оформляють на 2 або 4 години в день   з відповідною платнею. При цьому вона працює по 10годин в день. Тут має місце не тільки приховування податків,а й експлуатація робітників.

Своє небажання підвищувати заробітну плату працівникам роботодавці пояснюють великим податковим навантаженням на фонд оплати праці або дуже важким фінансовим становищем підприємства. При цьому «забувають» зазначити,що всі ці витрати закладаються в собівартість продукції і впливають на її ціну. Крім того, кожен споживач,купуючи товар, обов’язково сплачує ПДВ, який згодом відшкодовується підприємцям. Сума недоплаченого фонду заробітної плати часто використовується роботодавцями як безвідсотковий кредит на розширення господарської діяльності, а також особистого збагачення.

Якщо порівняти, скільки виробляється валового внутрішнього продукту на гривню української зарплати, а скільки на долар чи євро,то виявляється, що наш працівник виробляє в середньому в 3-7 разів більше ніж його колега в тій же Польщі чи Німеччині. Отже, за нинішньої продуктивної праці середня зарплата має бути вищою в 2,0-2,5 рази.

«Тінізації» зайнятості і заробітній платі «в конверті» сприяють й інші фактори: бажання людини заробити «зараз і все», згода людини з глухого села,де немає ніякої роботи, на будь-які умови аби заробити хоч якісь кошти  для свого виживання  чи своєї сім’ї.

Нелегальна зайнятість, «чорні» зарплати містять загрозу і для самої держави. Державний бюджет не одержує належні йому гроші  й тому розоряється. Це, в свою чергу,тягне за собою загальне зубожіння працівників бюджетної сфери (освіта,медицина,культура,соціальний захист тощо), невиконання державних соціальних програм, мізерні пенсії та соціальні  виплати і т.п. В зв’язку з цим, дедалі більше громадян змушені будуть звертатися за допомогою до держави.

Бідність серед працюючих – вирок для держави тому,що  будь-які реформи в країні будуть приречені на неуспіх через те,що кінцевий споживач внутрішнього ринку – неплатоспроможний. Продовження існуючої несправедливості в розподілі результатів праці (багаті стають все багатшими, бідні – все біднішими) загрожує державності України.

В разі наявності фактів нелегальної зайнятості на території району та з метою вжиття заходів до порушників чинного трудового законодавства України  громадяни можуть звертатися із зверненнями на телефон «гарячої лінії» управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації в робочі дні з 8.00 до 17.00 години за номером: 37-22-02.

 

Завідувач сектору з питань праці

УПСЗН райдержадміністрації                                       Л.Д.Мороз

 

 

 

***

 

Урядом впроваджується нова програма соціальної підтримки найменш захищених верств населення при оплаті житлово-комунальних послуг

 

Постановою Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2014 року № 83 передбачено, що сім’ї, у яких середньомісячний сукупний дохід за попередні шість місяців не перевищував величини прожиткового мінімуму для сім’ї, матимуть право на отримання компенсації додаткових витрат на оплату послуг газопостачання, централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води у зв’язку з підвищення цін і тарифів на послуги.

Таким чином, зазначені сім’ї не будуть платити більше, ніж платили до підвищення цін і тарифів на природний газ і теплову енергію.

Для визначення права на компенсацію сім’я має порахувати свій середньомісячний дохід і порівняти його з величиною прожиткового мінімум сім’ї.

Прожитковий мінімум сім’ї = сума прожиткових мінімумів для кожного члена сім’ї відповідно до його належності до основних соціальних і демографічних груп населення.

Для прикладу: право на компенсацію матиме сім’ям, що складається з двох працездатних осіб та двох дітей (одна дитина віком до 6 років, а інша - від 6 до 18 років), якщо дохід сім’ї не перевищує 4754 грн. на місяць (Прожитковий мінімум сім’ї = 1218 грн.*2 особи + 1286 грн. + 1032 грн.).

Для призначення компенсації до органу соціального захисту населення за місцем реєстрації необхідно надати:

1.       Заяву.

2.       Довідку про склад зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб.

3.       Довідки про доходи кожної особи, зареєстрованої у житловому приміщенні (будинку).

Компенсація надаватиметься у безготівковому вигляді і щомісяця перераховуватиметься підприємствам, що надають комунальні послуги.

У випадку, якщо середньомісячний сукупний дохід ВАШОЇ сім’ї за попередні шість місяців не перевищував величини прожиткового мінімуму для сім’ї, рекомендуємо звертатися за призначенням компенсації до органу соціального захисту населення за місцем реєстрації.

Додатково інформуємо про встановлені розміри прожиткових мінімумів (з 1 січня 2014 року):для дітей віком до 6 років - 1032 грн.;

                                для дітей віком від 6 до 18 років - 1286 грн.;

                                для працездатних осіб - 1218 грн.;

                                для осіб, які втратили працездатність - 949 грн.

Інформація

щодо нової  адресної програми Уряду для соціальної підтримки малозабезпечених сімей при оплаті житлово-комунальних послуг

(компенсація додаткових витрат сімей)

1. Право на призначення компенсації мають сім'ї, середньомісячний сукупний дохід яких (за попередні шість місяців) не перевищував величини прожиткового мінімуму для сім’ї. Прожитковий мінімум сім’ї дорівнює сумі прожиткових мінімумів для кожного члена сім’ї (відповідно до його належності до основних соціальних і демографічних груп населення).

Приклад: сім’я з чотирьох осіб (чоловік, дружина, одна дитина віком до 6 років, а друга - від 6 до 18 років). Заробітна плата чоловіка та його дружини складає 4500 грн. на місяць. Прожитковий мінімум для сім'ї становить 4764 грн. (1218 грн.*2 особи + 1286 грн. + 1032 грн.). Дохід сім'ї менший за прожитковий мінімум для сім'ї. Сім'я має право на компенсацію.

2. Для призначення компенсації потрібно звернутися із відповідною заявою до органу соціального захисту населення за місцем реєстрації у 10-денний термін після подання заяви заявнику надсилається повідомлення щодо прийнятого рішення про призначення компенсації та її розмір.

3. Для призначення компенсації разом із заявою необхідно надати:

3.1. Довідку про склад зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб

3.2.Довідки про доходи кожної особи, зареєстрованої у житловому приміщенні (будинку).

4. Розмір компенсації визначається як різниця між розміром плати за послуги (у межах норм споживання) після підвищення цін і тарифів та розміром відповідного платежу, який сім’я сплачувала до зміни цін і тарифів на послуги.

Приклад: до підвищення цін і тарифів на природний газ і теплову енергію (до 1 травня 2014 року) сім’я сплачувала за ці послуги 300 грн. на місяць, а після підвищення – 400 грн. Розмір щомісячної компенсації становить 100 гривень.

5. Компенсації розраховується з місяця звернення за її наданням до завершення опалювального періоду 2014-2015 року.

Розмір призначеної компенсації перераховується щомісяця підприємствам, що надають комунальні послуги, і зараховується на особові рахунки заявника.

ВАЖЛИВО:

Компенсація надається на безповоротній основі, її отримання не пов’язане із зміною форми власності житла і не тягне за собою таку зміну.Для одержання компенсації сім’я має сплачувати свою частину платежу за комунальні послуги, у іншому випадку - надання компенсації припиняється. 

 

Copyright © 2008
Розробка сайту веб студія SEOTM